Jag älskar hälsokonsulterna på Xtra!

Pratat i telefon med min kära hälsokonsult Elisabeth nu angående mitt hår, hur jag mår och den betydligt minskade matlusten.
Allt är helt normalt och beror på att när kroppen genomgår en sån totalt utrensning som min gjort och snabb viktminskning gör att kroppen sätts i stressläge och därför kan man må lite konstigt ett tag.
Men det går över och jag kommer inte bli flint.
Istället växer det ut nytt friskt hår som mår bättre än nånsin.
Men hon tyckte att jag kunde prova Silica om jag ville. Känns kanske tryggare för mig då.

Så frågade jag om att dricka vin på fredag och det tyckte hon absolut att jag skulle.
Ett glas är ca 145 kcal och endast kolhydrater så det jag gör den dagen är att inte äta några kolhydrater alls utan mer protein och så sallad såklart.
Hon tipsade även om lite olika maträtter för att locka fram min matlust.
Så idag ska jag göra mig en omelett.
Och när jag handlar nästa gång ska jag köpa vitkål och göra hennes coleslaw.

Jag är så himla tacksam över att ha dessa underbara människor till hands när det känns skit.
Dom vet ju precis vad det är man går igenom och har alla knep och råd för att få en på banan igen.
Det är värt varenda krona.
Att jag bara kan ringa dit och ställa 100 frågor och få full uppmärksamhet och raka, ärliga svar.
Att jag inte gått ner någonting alls dessa två veckor på mat ska jag bara vara glad för tydligen, då man oftast går upp.
Trots att jag inte kunnat träna pga att jag känt mig sjuk.

Oj nu kör det i magen. Måste löpa ;)
Puss
2010-09-14 @ 12:07:22 Xtravaganza Permalink


Kommentarer
Postat av: Mami

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback