Min resa

Goddag!

Jag sa ju att jag skulle återkomma med mer info om min resa mot en smalare jag.
Jo..jag ska alltså gå ner 38 kilo. Till november är tanken och jag hoppas att det går vägen. Men jag har egentligen ett år på mig att nå den, men helst inom ett halvår då.
När jag var där igår fick jag stå på en fantastisk maskin, kallad våg.
Den mätte ALLT.
Fettmassa, fettprocent, vattenmassa och övrig massa (skelett, muskler, inälvor osv)
Genom fötterna. Hur??
Ingen aning.
Men nästan 50% av mig består av fett. Inte okej.
Man ska ligga mellan 21% och 33%. Därav 38 kilo som ska BORT.
En bassethund väger mellan 30 och 38 kilo.
Den här firren väger 38 kilo
Så kanske ni förstår vad som ska hända här.

Jag tycker det känns lite overkligt.
Underbart, men overkligt.
Jag har aldrig varit smal. Mindre tjock bara. haha.
Egentligen vill jag gå ner mer än min målvikt som är satt, men eftersom jag inte vet hur jag kommer se ut då så satte vi denna vikten. Den var ändå rimlig om man kollade på siffrorna.
Vi får väl se. Det är ju inte förbjudet att gå ner mer.
Jag vill ju inte bli supersmal heller. Har en idealbild i mitt huvud. Och det är absolut inte mager.
Jag har ju en väldigt "formig" grundkropp där under allt fett. Breda höfter, kraftig benstomme, stor rumpa. Det kommer jag inte kunna bli av med och det vill jag inte heller.
Jag vill inte välta om nån blåser på mig ;P


En annan sak.
Imorse när jag vaknade var min arm helt död.
Skojar inte. Den bara hängde. Helt lealös. Kände den inte alls.
Jag satte mig upp i sängen men den låg bara kvar bakom mig liksom. Kunde inte röra den.
Hade väl legat och gottat mig på den hela natten.
Har ju hänt förr med typ endast handen. Hela armen var fan grymt obehagligt.
Tog skitlång tid innan den började vakna. Mikael fick hjälpa mig och massera den.
Nu har jag haft ont i den sen dess. Sticker och pirrar i handen. Den är antagligen fortfarande sjukt missnöjd.
Tänk om man kunde sova normalt...
2010-06-05 @ 12:52:58 Xtravaganza Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback