Rätt att rösta

Min röst lades på alliansen.
Och för att bespara några av er tid så kan jag lika gärna skriva detta direkt.
Jag är INTE hjärtlös, egoistisk, dum i huvet osv.
Jag HAR ett hjärta i kroppen, medkänsla och empati. 
Och det är väl ungefär så här mycket jag tänker försvara mig.

Alla har rätt till sitt eget val. Rött som blått.
Ingen är sämre än någon annan för vilken sida man står på.
Så sluta hacka på varandra allihopa.

Det finns inget rösta rätt
Men ändå skulle man kunna samla ihop till en smärre roman med allt skitsnack på facebook bland annat.
"Hur tänker ni?"
"Hur kan ni med?"
"Vill ni verkligen det här?"
"Tänker ni bara på er själva?"
"Vill ni att dåligt ska bli sämre?"
OCH SÅ VIDARE I ALL OÄNDLIGHET

Det två sista är väl sånt som mest skrivs till oss blå.
Och jomen visst är det självklart så att vi bara tänker på oss själva och att jag vill att alla som har det dåligt ska få det värre.
Självklart.
NOT.
Ni som känner mig vet väl bättre än så hoppas jag.

Tänkte precis säga att det ska bli skönt när valet är över.
Men då insåg jag att hälften av Sveriges befolkning kommer vara missnöjda och gnälla om möjligt ännu mer på de som valde det vinnande blocket.
I fyra år...
Tills nästa val då det är dags för nästa era av smutskastning och obefogade påhopp åt höger och vänster.

Så..skriv vad ni vill!
2010-09-19 @ 10:32:31 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback