Sommardag

Gud vilket underbart väder det varit idag.
Helt fantastiskt. Härliga sommar.
Började dagen med att städa upp lite i lägenheten. Sen hämtade mami och Claes upp mig och så åkte vi till Mio och Ikea. Köpte nya kuddar på Mio. Mmmmm.
På Ikea höll jag mig lugn. Köpte bara en garderobsinsats till städskåpet som kommer förenkla mitt liv avsevärt nät det gäller att komma åt. Man måste tänka praktiskt när man bor i en skokartong.
En väldigt fin skokartong men ändå.
Min bror och hans sambo dök också upp lite överaskande. Det hade tagit bilen hit helt spontant. Sånt gillar man.

När vi var klara åkte vi hem och gick hela gänget med Milo och Mikael till vår grillplats och satt i solen och  njöt och kastade boll med Milo.
När hungern gjorde sig påmind promenerade vi till Efessos och käkade underbart god grekisk mat.
Aldrig varit så mätt! Enormt mycket mat och himmelskt gott. Mammas lamm var fantastiskt. Ska absolut beställa det nästa gång. Tzatzikin var också gudomlig.
Det var hur mysigt som helst. När vi promenerade hem efteråt gick vi i tåg och puttade varandra upp för backarna så mätta var vi. Såg nog rätt komiskt ut.

Snyft när de skulle åka. Hade gärna haft mami här hela kvällen och sova över och allt.
Saknar <3
Uddevalla / Göteborg kanske inte låter så långt. Men ibland är det faktiskt det!

Nu har jag bajsont i mitt ben och ligger helt passiv i soffan och jäser.
Förbandet över såret var helt värdelöst denna gången. Skulle rätta till och när jag försiktigt drar ner bandaget så följer liksom hela förbandet med och jag flashar mitt icke så smakliga sår för alla i rummet.
Fick rota fram maskeringstejpen eftersom hudtjepen var slut.
Fint... 
Får funka tills tisdag helt enkelt.

Nu ska det bli film.
Igår såg vi Shutter Island. Den var asbra!
Idag blir det messenger eller timetravelers wife.
2010-05-22 @ 20:54:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: J
Postat av: nilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback