Grandödarn!

Grandödaren i friluftsområdet Delsjön i Göteborg har åter slagit till. Nya granar har skadats genom att någon eller några har sågat eller skurit sönder stammarna.

-Jag är trött och ledsen. Nu har vederbörande vaknat till liv efter en lång vinter, säger Peter Colebring, förman vid park- och naturförvaltningen i Göteborg, till Sveriges Radio Göteborg.

Ett fyra till fem centimeter djupt snitt sågas i stammen som gör att granen på sikt dör av näringsbrist.

Marodören har varit aktiv i flera år och hittills har över 2 300 granar dött och fått huggas ned.

Delsjöområdet är ett naturreservat som utgörs av skogsmark runt Lilla och Stora Delsjön

/TT

Wtf.

Vad är det för fel på en människa som känner sådan avsky för granar?

Vad har man råkat ut för då?

Det finns många människor jag inte begriper resonemanget hos, men detta är så fullständigt omotiverat att det liknar inget.

Vad kan en gran göra liksom?

Inget.

Jag skulle verkligen vilja att dom tog fast personen som gör detta så man får höra motiveringen.

Jag är sjukt nyfiken!


2010-05-08 @ 15:02:18 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: J

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback