Nationaldagen

Åh sköna Sverige!
Idag är det din dag.

Jag struntar fullständigt i alla fientliga som vill ta vår flagga och denna dag till sin symbol.
En symbol för hat.
Det är det inte. Ni kan bara glömma det! Det räcker nu.

Jag struntar exakt lika mycket i alla er som blir kränkta av flaggan, sången och vår kärlek till vårt eget land.
Ni har ingen anledning och ni har absolut ingen rätt att ta det ifrån mig.
Det är bara här, i arma Sverige, man inte får lov att älska sitt land utan att man kränker någon.
Hade jag flyttat till ett annat land och börjat gorma om att de inte får fira sin nationaldag för då blir jag utstött och ledsen eller att jag vill ha en svensk kristen kyrka uppbyggd åt mig så hade jag ju fått packa och åka hem med omedelbar verkan.
Varför ska "ta seden dit man kommer" gälla överallt utom här?
Klart att man har rätt till sin egen tro men välj då bara att stå utanför det som inte tilltalar er.
Kräv inte att vi som inte delar er uppfattning ska ändra oss för er skull.
Vi förbjuder inte er att älska ert hemland. Ni får religiösa byggnader byggda för er. Ni får fira era tradtioner. Ni får klä er som er religion kräver.
Men vad ger ni oss tillbaka? Vi får inte ens fira vår egna nationaldag?
Kompromissa kära vänner. Mötas halvvägs.

Jag hymlar inte, jag gillar inte burka. Jag vill veta vem som står framför mig.
Man kan inte tro att man ska kunna skylla allt på religion. Vill ett dagis inte anställa någon i burka för att barnen blir obekväma och föräldrarna vill veta vem som passar deras barn, då får ni acceptera detta.
Vill tullen kroppsvisitera er när ni ska ut och flyga, då får ni acceptera detta. Man kan gömma en hel del där under.
Vill inte skolan att ni är heltäckta när ni gör en tenta, då får ni acceptera detta. Hur ska man annars veta vem som sitter där?
Vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, försök att iaf ta lite sed dit du kommer.
Låt mig fira denna dag för Sverige ger ändå så mycket.


Jag viftar med flaggor och älskar Sverige högt och tydligt utan att detta betyder att jag är främlingsfientlig.
Lär er skillnaden! Allihopa!
2010-06-06 @ 12:36:59 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback