Patriot

Läste Kenzas blogg och hon hade lagt upp bild på sig och sin boyfriend tillsammans för första gången.
Tydligen spretade han med tre fingrar på bilden och då blev det nått jäkla ramaskri bland kommentarerna.
Helt sjukt.
Det är för majoriteten av alla serber tydligen något stolt, heligt och vackert.
Medan för vissa bosnier uppfattas som hatiskt då det förekom i nått krig mellan dessa länder.
Orkar inte skriva mer om det för det är bara barnsligt.
·
Bara för att några stollar använde det tecknet i samband med idiotiska och hemska handlingar betyder väl inte det att ALLA stödjer dessa bara för att de visar tecknet?
Deras syfte grundar sig på lite äldre betydelser än vad några gubbar med peniskomplex ville få det att betyda.
Och detta fick min ilska över mes-Sverige att bubbla upp.
För det är precis samma sak som med svenska flaggan.
·
Bara för att några mindre begåvade människor i detta land syr fast svenska flaggan på deras bomberjackor och målar sina doctor martins blågula så får inte resten av oss ens sjunga nationalsången längre.
Sen när betydde svenska flaggan "Vi hatar alla invandrare, stick hem igen eller dö. Detta är ett ariskt land och skall så förbli"????
Inte för mig iaf och inte för någon annan jag känner heller.
Man önskar ju att alla invandrare förstod detta och inte kände sig kränkta av att vi vill fira nationaldagen för att hedra vårt land.
Det har ingenting med nazisternas filosofi att göra överhuvudtaget.
·
Jag tänker vifta som galning med svenska flaggan, sjunga världens mest opatriotiska nationalsång (handlar ju om norden för fan) och älska mitt land tills den dagen jag dör. Så det så.
·
VÄLJ att inte se det som något negativt!
VÄLJ att se det på samma sätt som i alla andra länder där detta problemet inte finns.
VÄLJ att inte låta nazister och andra stolpskott av samma kaliber äga våra svenska symbol som något hatfullt.
Det gör iaf jag...
2010-02-21 @ 16:13:05 Permalink


Kommentarer
Postat av: Amanda. Från Bosnien.
Postat av: Anonym
Postat av: Diana
Postat av: L
Postat av: Aleks
Postat av: Jasa
Postat av: Louise
Postat av: Andreas
Postat av: nilla
Postat av: Jasna
Postat av: Andreas
Postat av: Andreas
Postat av: N
Postat av: N
Postat av: N
Postat av: N
Postat av: Jasna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback