2010*02*09 #2

Jordskalvet.
Det var riktigt obehagligt!
Vi var på hotellrummet och hade duschat och smörjt oss efter en heldag på stranden.
Vi låg och slappade innan vi skulle fixa oss till middagen.
Jag och Sandra låg i sängen och läste och Lisa satt vid datorn.
Helt plötsligt börjar det skaka i sängen.
Jag tror att det är Sandra som håller på och velar och hon tror detsamma om mig.
Lisa tror att vi står och skakar hennes stol.
När vi inser att så är inte fallet utan att ALLT skakar flyger vi upp ur sängen.
Jag hade endast trosor och en sarong på mig så jag slänger på mig kläder. menar verkligen slänger!
Tar på mig BH och klänning på samma gång typ.
Sen rusar vi ut från rummet och hotellet.
I mitt huvud fladdrar tsunami och haiti förbi.
I Sandras huvud fladdrar Titanic förbi...? (Detta förklarade hon med att det kändes som Titanic när vi sprang i korridorerna)
När vi kommer ner till receptionen så är det ingen där nere som märkt av det.
Det var alltså bara i hotellet det hade känts.
Detta pga att hotellet står direkt på berget. Resten är på ler- och sandgrund.
Dödsångesten var ett faktum iaf.

Till slut vågade vi oss upp igen till rummet.
Men vi gjorde oss iordning väldigt fort för vi ville inte stanna där längre än nödvändigt.
Sen satte vi oss i strandbaren och hällde i oss goda drinkar.

Fy.
Vara med om jordskalv: Check!
2010-02-09 @ 08:07:26 Permalink


Kommentarer
Postat av: J
Postat av: sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback