Jävla skitliv

Det här jävla bensåret va.
Vad i hela helvete har jag egentligen gjort för att förtjäna eländet?
Jag bara undrar.
Får ha leggins hela sommaren om det inte läker någorlunda.
När det bara är själva "utslaget" (ser ungefär ut så här, inte min bild) så är det ju bättre än som det är nu.
Ett fett jävla varande sår mitt i märket. (typ så här, inte min bild)
Så äckligt så jag spyr!
Har precis smörjt in kanterna med en salva och satt på sterilt kompress. Annars kommer det typ aldrig läka.
Detta utlåtandet är ju inte alltför uppmuntrande
"Om det uppstår sår måste de skyddas med steril kompress. Det kan ta tid, upp till ett par år, innan såren läker."

Vissa dagar är verkligen självkänslan i botten pga detta.
Deprimerande och äcklande.
Vad fan gör man?
Finns liksom ingenting att göra åt skiten.
Necrobiosis lipoidica
Va fan då för???
Tack så jävla mycket.
Nog för att det för vissa är sjukt mycket värre, men det hjälper ju inte mig.

På onsdag har jag återbesök hos hudläkaren.
Får väl se om hon har några nya kreativa idéer.
Läst att man eventuellt kan göra kirurgiska ingrepp (hudtransplantation t.ex.)
Men det är om man har stora problem med detta.
Och vem har råd att finansiera nått sånt själv.
Inte jag.

Jävla helvete.
Så nu har jag fått ut det...


2010-04-19 @ 19:58:52 Sjukdom Permalink


Kommentarer
Postat av: J

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback