Tant?

Så har man äntligen varit hos hudläkaren med mitt mystiska fenomen.
Hon trodde att fenomenet hette dfjofjökdcnerekd.
Japp. Exakt så sa hon.
Och så satte dom en bedövningsspruta mitt i fenomenet och det...det gjorde ont.
Sen skar dom bort en liten bit av huden där.
Dom ska kolla om det verkligen är dfjofjökdcnerekd eller inte, men hon var rätt säker.
"Eftersom du inte har diabetes så borde det vara det"
Alla diabetiker: om ni får konstig små märken på smalbenen, uppsök hudläkare! Innan de växer och blir femkronorsstora som min skönhetsfläck har blivit. Det är tydligen vanligt att ni får sånt åt höger å vänster.
Jag fick iaf ett recept på den starkaste kortisonsalvan on the market.
Sexigt.
Ännu sexigare är att hon rekommenderade mig använda stödstrumpa då de flesta åkommor på smalbenen beror på blodcirkulationen.
Stödstrumpa?
Härligt ungdomligt plagg.
:(
Hon läkaren visade dock stolt upp sina och hon var väl dryga 35-40.
Det är väl säkert prima att strutta runt i sånna men gud sån tantvarning.
PRO nästa.

Denna veckan är stora utredningsveckan kan man säga.
Igår var jag hos min läkare på Fungera och i vanlig ordning tömde han mig på blod.
7 små rör + ett annat prov jag helst inte nämner nått om.
Nu ska vi uppdatera oss på mina värden. Järn och B12 som tydligen är tämligen instabila.

Plus att jag nu kommit igång med akupunkturen ordentligt.
Idag testade vi att jag låg på sidan. Framgång!
Ingen avdomning i bröstmuskel och arm. Skönt.

Igår shoppade jag friskt.
Två par jeansleggings, ett par jeans, en jättefin långskjorta, en grå kofta, en urtjusig cardigan, ett par ankelboots i mockaimitation med klack och ett par boots med låg klack och nitar. Ett bronsfärgat flätat skärp, lite make-up, en svart långärmad rätt lång tröja och en grå tshirtklänning.


Hittade såklart ingen bild på cardigan från Vila, men fin va den.
Kort, svart-vitranding med silverknappar. Några silverknappar vid ena axeln också.

Jaja.

Imorgon: Intervju!
2009-09-09 @ 15:30:43 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback