Tillägg

Kan ju bara tillägga att tarmröntgen jag skrev om sist, var i särklass bland det värsta jag varit med om.
Inte ätit på hundra år. Skitit ut varenda molekyl av föda. knappt kunnat sova pga toalettnoja.
Yey!
Så kommer man till läkaren. får ta på sig en sån där sexig sjukhuströja och lägga sig på sidan på en brits. Denna brits ska köras genom röntgenhålet sedan.
Få en slang inkörd i ravi. Denna slang ska sedan blåsas upp lite så att den inte glider ut...
Detta är extremt obehagligt och ger illusionen av att man är grymt skitnödig.
Sedan fylls tarmen långsamt med luft. Magen sväller upp som en ballong. Det gör nått så vansinnigt ont i magen så jag trodde jag skulle dö.
Som tur var, tack vare min unga ålder tydligen, så gick det rätt fort att fylla. Tack och lov inte 30 minuter som hon sa innan. Då hade jag bangat!
När jag var uppblåst så fick jag lägga mig på mage (!) och åka genom hålet ett par gånger.
Sen vända mig till rygg.
Vändningsprocessen var inte alls rolig. en slang i röven och en tio kilos luftbebis i magen. Extremt olämpligt med för snabba rörelser.
In i hålet igen. Sen fyllde dom mig med kontrast också. Så det känns som man får feber och kissar på sig. En fantastisk upplevelse. Tur att jag varit med om det förrut iaf.

Sen var det klart och hon drog ut slangen.
Jag satt på toa i en kvart efteråt och försökte prutta. Kom inget.
"luften absorberas av kroppen så du kommer inte ha några problem efteråt"
Förutom att det känns som man måste poopa eller prutta konstant.. annars var det ju fint.

SÅ. Lär av mig.
Om läkaren föreslår datormografi av tjocktarmen, så är det DET HÄR ni råkar ut för.
Så överväg noga innan ni säger ja.
2009-10-20 @ 21:07:30 Permalink


Kommentarer
Postat av: J
Postat av: nilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback