Min härliga eftermiddag

Nu har man då fått slangar instoppade i 2 av 6 kroppsöppningar.
Man skulle kunna säga att det är 2 för mycket.
Idag var det alltså dags för gastroskopin.
Jag fick börja med att svälja nån vätska som skulle eliminera skum och bubblor i magen...
Sen fick jag bedövningsspray sprutat ner i halsen. Smakade skit rent ut sagt. Som superkoncentrerad hostmedicin.
Därefter fick jag lägga mig på vänster sida, fick nån servettliknande skydd, fast tjockare, under och bredvid huvudet så att jag skulle kunna "låta salivet bara rinna ut"
Okej.
Sen började det.
Slang började tryckas in.
"Försök att svälja"
Jojo. Man undrar ju om dom varit med om det själva nån gång.
Jag luftkräktes typ 100 gånger. Kände mig sjukt ofräsch.
När dom väl var nere så tog dom prover. förde ner smala spröt i slangen som de "nöp" av vävnadsprover med.
Kändes inte alls, förutom på de sista proverna i övre delen. Det gjorde lite ont.
Kunde bero på infektion sa läkaren.
När det var över och jag äntligen fick spotta ut allt slem och saliv som samlats i munnen kände jag friheten fylla mig. haha.
Rann överallt typ. Ögon, näsa och mun. Sexig tjej.
Men allt gick rätt fort och var inte alls lika hemskt som den förra grejen jag gjorde.
Det bästa var nog att läkaren sa att jag fick titta om jag ville.
Jo tack, det man helst av allt vill se när kräkreflexerna stimuleras är ju sina egna inälvor.
Eller inte.
Råkade titta upp en gång och då hade han precis nypt av ett prov och det enda jag såg var rosa vävnad och BLOD.
Han såg väl mitt ansiktsuttryck för han lugnade mig med att det var en superförstoring så det syns knappt i verkligheten.
Puh!

Aja..jag överlevde och nu har man den erfarenheten med sig.
När jag gick så skakade vi hand och jag sa "Tack...eller vad man nu ska säga..."
Haha.
Rolig tjej.

Sen gick vi och handlade massa gott på Konsum.
Mikaels mamma som jobbar i Delin prackade på oss en massa goa grejer.
Fick äntligen äta när jag kom hem och bedövningen släppt.
Möms!!

2009-11-16 @ 17:26:10 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback