Lägenheter och presenter

Blev inget med den där lägenheten.
Dom var helt konstiga.
Kunde inte ge oss alla papper vi ville ha innan vi skrev på.
Saker som visar om de sökt och fått bygglov, eller om de har obetalda skulder, eller att de utför en besiktning samt åtgärd innan inflyttning osv.
Sånna konstiga saker. Saker som är helt otippat att man vill ha om man ska flytta in i en nyproducerad lägenhet i ett gammalt hus och ingå i en egen förening om tre lägenheter.
Nä.. det var skit.
De bestämde sig för att sälja till andra budgivare som låg lägre istället för att bara ge oss detta.
Så kan man ju vara som person.
Om man är dum.
Dumma folk som skriver på och köper skiten UTAN dessa papper också.
Får skylla sig själva om badrummet inte är korrekt gjort och det blir läckage och det droppar ner i övriga lägenheter och man får punga ut med pengarna själv.
Eller när huset ska omtaxeras från villa till bostadsrätt (inte heller gjort än suck.) och de har anmärkningar på saker så får man pröjsa det själv plus själva kostnaden för omtaxering.
Tack gode gud för att jag har min far som kan så mycket!
Så nu är vi ute och kollar igen.
Har hittat en tjusig och bra lya på strömmensberg.
Ska kolla den nästa vecka.
Får väl se om den faller oss i smaken.

Sen hade det ju varit angenämt om jag kunde få ett nytt jobb snart.
Tycker att arbetsmarknaden motstått min charm länge nog.
Lägg ner och släpp till känner jag.

Fick en fin spontanpresent idag utav mitt hjärta.
En jättefin halskedja till smycket som jag fick på alla hjärtans dag.
Hade ingen kedja som passade innan.
Jag är nöjd!
Älskar spontanpresenter!!

Vi fotograferade lägenheten här i onsdags också.
Herremingud.
Det var jäkt ska jag säga er.
Klockan fyra skulle fotografen komma. 1 minut i moppade jag sista fläcken i hallen.
Mikael bytte om från städkläder medans fotografen stod i hissen på väg upp.
Det var i grevens tid kan man säga.
Men fint blev det!!
Får vi se när vi känner att det är dags att lägga ut den.
Rent spontant vill jag nog vänta tills vi skrivit på ett kontrakt för att köpa en annan.
Bostadslös är inte rockigt!

Jag och M ska åka till Freeport nån helg och shoppa.
Åh kul!
Jag vill shoppa kläder billigt. Det är fantastiskt stimulerande att fynda!
Att jag dessutom kan få med min karl på detta är minst sagt imponerande.
Men han är också sugen på nya kläder så då är ju Freeport ypperligt.
Mer för pengarna!
Jag kommer antagligen handla för mycket.

Nu ska jag laga klart maten här.
Är i slutspurten nu,

Ha det!
2009-05-26 @ 19:30:01 Permalink


Kommentarer
Postat av: josefin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback