Orättvisor och jävelskap (jag vet, bara massa positiva inlägg senaste tiden...)

Nu är det ju offentligt så då kan jag beklaga mig.
Mitt vikariat kommer INTE förlängas när det går ut siste augusti.
Jag blir en utav dom som ryker pga finanskrisen.
Kul.
Jag är så förbannad.
Det pratades hela tiden om att
"Åh vi måste bli mycket mer effektiva när vi blir färre blablabla"
Och så tar dom bort mig, behåller en som är sjukskriven halva sina 90% som hon tar upp, en som jobbar 30% för oss och det går fan inte undan, plus att dom tar in en som är helt ny på att göra det jag gör, för att hennes tjänst försvinner.
Hur går detta ihop med att det blir mer effektivt? Dom tre ihop kanske kommer upp till samma nivå som oss andra på avdelningen, men det är TRE pers istället för en. Mig.
Så går det när man stenhårt följer det där orimliga Sist in - Först ut konceptet.
Kompetens då?
Det är inte riktigt lika viktigt tydligen.
Kicka ut alla tre och behåll mig och Jussan. Så hade jag gjort om jag hade varit tvungen att dra ner och samtidigt effektivisera.
Men när pengarna går in, går vettet ut.
Det är så det är.
Se bara på alla rikingars hem. Alltid fula stora jävla möbler och gardiner och mattor så det ser helt vedervädrigt ut.
Nästan alltid iaf.
iaf i Sverige.
Och det är ju där vi bor.

Så,...I'm on the market så att säga.
Jävligt road av att behöva söka jobb igen.
Min pappa sa att jag skulle ringa hans revisor och kolla med henne om hon hade nått.
Har skrivit in mig på Poolia igen också.
Helst vill jag ju ha ett nytt jobb 1 september så jag får en riktig semester för en gångs skull.
Det vore nått.

Jag hoppas dom kommer ångra sig.

2009-03-12 @ 12:42:03 Permalink


Kommentarer
Postat av: Jussan
Postat av: Mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback